Przewodnik targowy

budowa stoisk targowych
Wykorzystanie jednego stoiska na kilka imprez targowych jest zawsze dobrym pomysłem. Możemy obniżyć koszty stoiska, gdy pamiętamy o kilku zasadach:

– im bardziej powierzchnia stoiska na wszystkich imprezach targowych będzie do siebie zbliżona, tym niższe koszty,

– układ ścian (np. wyspy, z dwóch lub trzech stron otwarte) powinien być taki sam lub maksymalnie zbliżony,

– główna ściana stoiska powinna mieć taki sam wymiar na każdych targach,

– materiały wykorzystane do budowy stoiska powinny być wielokrotnego użytku,

– zlecić magazynowanie u wykonawcy. Przed każdymi targami przeglądamy stoisko, czyścimy i naprawiamy ewentualne szkody.

– lokalizacja targów (w Polsce czy za granicą),

– wielkość zamówionej powierzchni,

– rodzaj stoiska: modułowe (PREMIUM), systemowe (ECONOMIC), piętrowe

Stoisko modułowe (PREMIUM) – stoisko wykonane z płyty meblowej oklejonej hipsem lub laminatem, możliwość przygotowania kreatywnego projektu, wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych, niepowtarzalnych pomysłów, indywidualnych elementów wyposażenia. Stoisko PREMIUM jest droższe w wykonaniu, ale z pewnością będzie przykuwało uwagę klientów.

Stoisko systemowe (ECONOMIC) – konstrukcja stoiska wykonana z profili aluminiowych MAXIMA oraz kratownic aluminiowych, konstrukcja może być widoczna lub ukryta pod PCV oklejonym folią. Możliwości innowacyjnych rozwiązań są nieco ograniczone, jednak niska cena często satysfakcjonuje klientów.

Stoisko piętrowe – stoisko wykonane z konstrukcji piętrowej, czasochłonny montaż (min. 3 dni), daje możliwość przeprowadzania rozmów z klientami w bardziej ustronnym miejscu.

Im wcześniej, tym lepiej.

Optymalny czas na przygotowanie projektu, wybrania wykonawcy, omówienia szczegółów, podpisanie umowy, produkcji i przygotowanie grafik na stoisko to trzy miesiące.

Jeśli jednak do targów pozostał miesiąc to przygotowanie stoiska jest możliwe, wymaga jednak dużego zaangażowania Zleceniodawcy i Wykonawcy w projekt.

U Wykonawcy. Dlaczego? Bo:

– najwygodniej,

– bez odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia stoiska podczas magazynowania i transportu,

– zapewniony przegląd i czyszczenie elementów stoiska przed targami,

– niskie koszty magazynowania.