Przewodnik

budowa stoisk targowych
Zalety i wady siatki/reklamy wielkoformatowej:
– zlokalizowane przy głównych ulicach miast, na skrzyżowaniach, przy światłach,
– widoczne z daleka,
– przeciętnie odbiorca skupia na niej uwagę 4-5 sekund,
– wysoki prestiż budowanej marki,
– silna moc reklamowa,
– idealna do spektakularnego określenia jakiegoś wydarzenia, produktu
– wysoka cena

Zalety i wady billboardów:
– rozproszona lokalizacja,
– większa możliwość dotarcia do wytypowanej grupy docelowej,
– przeciętnie odbiorca skupia na niej uwagę 2-3 sekundy,
– duża moc reklamowa,
– różne formaty billboardów,

– stosunkowo niska cena.

Reklama outdoorowa to efektowna, ale wymagająca kreatywności forma reklamy. Jeśli więc nie chcemy stracić pieniędzy zainwestowanych w kampanię outdoorową, musimy pamiętać o kilku zasadach:
– billboard musi być kolorowy, a zawarte na nim barwy powinny kontrastować,
– grafika powinna się rzucać w oczy ze sporej odległości,
– podstawą jest chwytliwe hasło, które zapadnie odbiorcy na długo w pamięci. Im mniej słów, tym lepiej.
– billboard musi być czytelny, czcionka duża i wyraźna,
– odbiorca skupia uwagę na środku billboardu, dopiero później na jej bokach. Prawy, dolny róg jest praktycznie niedostrzegalny.
Skuteczność billboardu związana jest z jego lokalizacją oraz jakością wykonania. Eksponując reklamę skierowaną do konkretnej grupy odbiorców, powinien on zostać usytuowany w pobliżu miejsc najczęściej przez nich odwiedzanych – na przykład reklama produktów dla dzieci powinna znajdować się pobliżu przedszkoli i szkół podstawowych. Wysoka jakość wykonania billboardu określa wysoką jakość eksponowanego produktu. Warto na to zwrócić uwagę.
Billboardy występują w kilku formatach, jednak różnią się nie tylko wielkością.
a) Billboardy 12x4m
– spełniają funkcje jak reklama wielkoformatowa,
– silna moc reklamowa
– zlokalizowane po prawej stronie, przy głównych ulicach, na skrzyżowaniach, ale raczej na obwodnicach centrum miast,
– cena ok. 4000-5500 zł uzależniona od lokalizacji, długości i wielkości kampanii.

b) Billboardy 6x3m
– najczęściej wykorzystywany nośnik przez reklamodawców,
– duży wybór lokalizacji nośników,
– wolnostojący,
– usytuowany prostopadle do ulic,
– najczęściej podświetlony,
– cena ok. 1700 – 1950 zł uzależniona od lokalizacji, długości i wielkości kampanii.\

c) Billboardy 5,04×2,38m
– często wykorzystywany nośnik przez reklamodawców,
– duży wybór lokalizacji nośników,
– zazwyczaj zawieszony na ścianach budynków, ogrodzeniach,
– prostopadle lub równolegle do ulic, w sąsiedztwie innych billboardów,
– najczęściej nieoświetlony,
– cena ok. 600 – 790 zł uzależniona od lokalizacji, długości i wielkości kampanii.

d) Billboardy kierunkowe, długoterminowe
– format 6x3m lub 5,04×2,38m,
– dzierżawa na dłuższy okres czasu np. rok,
– lokalizacja wyszukiwana pod indywidualne potrzeby reklamodawcy,
– cena ok. 600-1200 zł uzależniona od formatu i lokalizacji billboardu.

Jeśli chcesz pomóc swoim klientom trafić do Twojej firmy lub miejsca, w którym masz mu coś do zaproponowania, jeśli obawiasz się, że klient jadąc do Ciebie może skorzystać po drodze z oferty Twojej konkurencji – to jest to genialne rozwiązanie.

Tablice kierunkowe na słupach oświetleniowych:
– format 1,2 x0,8 m
– konieczność uzyskania zgody Zikit-u oraz Plastyka Miasta (załatwimy to za Ciebie),
– lokalizacja dostosowana do potrzeb Zleceniodawcy
– cena ok. 2000 zł/ rok/ tablicę